مدلسازی و شبیه سازی بخش field سیستم های کنترل گسترده (dcs) مبتنی بر پروتکل profibus pa

پایان نامه
چکیده

امروزه یکی از رایج ترین پروتکل ارتباطی استفاده شده در سطح فیلد سیستم های dcs نیروگاهها و فرآیندهای بزرگ صنعتی، پروتکل profibus pa میباشد.در این پروژه سعی شده استبا در نظر گرفتن معیارهای تعیین شده توسط استانداردهای معتبر از قبیل sp50، en50170 و iec 1158-2برای اولین بار یک سیمولاتور نرم افزاری بلادرنگ ( real time software simulator)تهیه شود که بتواند عملکرد پروتکل پروفیباس را در حالت های مختلفاز قبیل وقوع خطاهای سخت افزاری، وقوع خطاهای نرم افزاری و قرار گرفتن ابزارهای شبکه در محیط های با قابلیت انفجار و احتراق، بطور دقیقیشبیه سازی کند. مدلسازی این پروتکل در سه بخش مدلسازی زمانی پروتکل، مدلسازی ساختار پیغام ها و مدلسازی فرآیندهای موجود در پروتکل انجام شده است. شبیه سازی این پروتکل نیز با استفاده از سه مدل بدست آمده، در نرم افزارomnet++انجام شده است. همچنین دو خصوصیت مهم پروتکل profibus pa، یعنی بلادرنگ بودن و تحمل پذیری خطا، در مدلسازی و شبیه سازی این پروتکل گنجانده شده اند. در بررسی بلادرنگ بودن پروتکل، تمامی فرآیندها، در محیط نرم افزارomnet++ ، در زمان مورد انتظار انجام می شوند. همچنین در بحث تحمل پذیری خطا، تمامی مکانیزم های استفاده شده در پروتکل profibus pa که موجب میشوند سیستم دارای قابلیت تحمل خطا شود، در سیمولاتور ارائه شده پیاده سازیشده اند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که این پروتکل از نظر تحمل پذیری خطا و بلادرنگ بودن در سطح فرآیند، مناسب می باشد.

منابع مشابه

مونیتورینگ سیستم های کنترل گسترده (DCS) بر اساس اینترنت

در این مقاله توسعه یک سیستم بر اساس اینترنت که ما را قادر به مونیتورینگ متغیرهای مهم یک فرایند در یک سیستم DCS می کند، ارائه می شود. در این مقاله طراحی های نرم افزاری و سخت افزاری که به کاربران اجازه می دهد تا به متغیرهای فرایند در سیستم DCS به صورت از راه دور و بسیار مؤثر فقط با استفاده از یک Web Browser معمولی دسترسی داشته باشند، تبیین می شود.

متن کامل

مونیتورینگ سیستم های کنترل گسترده (dcs) بر اساس اینترنت

در این مقاله توسعه یک سیستم بر اساس اینترنت که ما را قادر به مونیتورینگ متغیرهای مهم یک فرایند در یک سیستم dcs می کند، ارائه می شود. در این مقاله طراحی های نرم افزاری و سخت افزاری که به کاربران اجازه می دهد تا به متغیرهای فرایند در سیستم dcs به صورت از راه دور و بسیار مؤثر فقط با استفاده از یک web browser معمولی دسترسی داشته باشند، تبیین می شود.

متن کامل

مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure

کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...

متن کامل

بارزدایی فرکانسی مبتنی بر سیستم مانیتورینگ ناحیه گسترده

وقوع کسری توان‍های بزرگ مهم‌ترین عامل وقوع خاموشی‍های سراسری در سامانه‍های قدرت است. کسری توان‍های بزرگ معمولاً در اثر خروج نیروگاه‍های بزرگ یا خطوط انتقال از مدار ایجاد می‍شوند. با توجه به اهمیت سامانه قدرت در رشد اقتصادی کشورها و زندگی روزمره مردم، ایجاد خاموشی سراسری می‍تواند از اهداف انجام عملیات خرابکارانه و یا حملات نظامی باشد. بار زدایی فرکانسی روشی متداول برای جلوگیری از خاموشی سراسری در...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) - دانشکده برق و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023